O mně     Twitter

ARCHIV – tento článek je již staršího data. Doufám, že mnoho myšlenek v něm je stále platných, avšak některé informace již mohou být zastaralé.  

Takhle by redesign vypadat neměl

10.10.2005

Nová grafika webu Radka Hulána není vytvořena podle doporučení informačního designu a použitelnosti ani nebere v úvahu obsah a zaměření webu. Proč by vlastně weboví grafici neměli být jen frajeři, co umí dělat ve Photoshopu?

Asi jste zaznamenali, že web Radka Hulána má novou grafiku. Její autorkou je Ivana Bednářová – grafička, jejíž práce tradičně vzbuzují rozporuplné reakce (velmi pozitivní i velmi negativní).

Nová grafika ale není plnohodnotným grafickým redesignem – je to pouze nový kabát pro vzhled, který web Radka Hulána používal už dříve. Proč si to myslím?

  • Informace a prvky na stránce nemají nastavenou prioritu (pomocí velikostí, barev a tvarů) ani nejsou od sebe výrazně odlišovány. Je vidět, že nikdo nepřemýšlel o informačním designu.
  • Nová grafika nerespektuje použitelnost. Posouvání stránky sice uživatelům nevadí, ale když mám přes půlku obrazovky jen pomeranče, nepřipadá mi to u obsahového webu jako ideální řešení.
  • Grafika není podřízena zaměření a obsahu webu.

Webový grafik by prostě neměl být jen tím, kdo umí udělat skvěle vypadající poškrábanou fotku ve Photoshopu. Daleko důležitější je, aby chápal cíle a poslání webu, věděl, co je na něm důležité, aplikoval na svou práci alespoň některá pravidla použitelnosti a hlavně – aby dokázal zvýraznit ty části stránky, které jsou nejdůležitější, potlačil ty, které tak důležité nejsou, dokázal stránku vyvážit, uzavřel související prvky do jednotných skupin, a aby vedl oko uživatele tam, kam je potřeba. A tak bychom mohli pokračovat: webový grafik by zkrátka měl být zčásti i informačním a interakčním designérem.

Pokud se vrátím k webu Radka Hulána, tam se pouze změnilo pozadí, hlavička, dominantní barva a pár maličkostí. Nikdo se nezaobíral vizuálními prioritami, sevřeností stránky, a nikoho ani netrápila vysoká hlavička. Nesoudím, jestli je to chyba zadavatele nebo autorky, a není to ani zase tak důležité.

Důležité mi nepřijde ani to, jestli se jedná o grafiku devadesátých let, nebo moderní cool design. Mně a lidem v mém okolí se tento styl třeba nelíbí, ale dovedu si představit, že jiné skupině lidí se líbit bude. Ivaně Bednářové je nicméně v diskusích často vyčítáno, že dělá old-schoolovou grafiku (používá překonané grafické postupy) – je to asi sporné, protože nikde nenajdeme definici tohoto grafického stylu. Podle mě je ale neoddiskutovatelné, že old-schoolová je taková grafika, která nerespektuje cíle a obsah webu, informační design a použitelnost. Pokud mohu z pozice negrafika mluvit o nějakých grafických trendech, potom právě tento přístup je pro mě za poslední roky největším posunem ve webové grafice.

39 komentářů od čtenářů

 

Přidat komentář

1. chvd | 10.10.2005, 8.24

Jj, souhlas, myslím, že ani čistě graficky to není OK a to na to čumím již několik dní....řekl bych, že je to hodně "out":-))
Ovšem stále více si myslím, jestli ten nový kabátek nebude spíše takovým nástrojem pro SEO nebo spíše zvednutí návštěvnosti.
Ten kabátek totiž působí dosti rušivě a nejednotně a nesplňuje ani takový základní předpoklad, že někdo se dostane na stránky a hnedle ví, kde je, kam kouknout, co udělat...no prostě jak píše autor článku, na který reaguji...nedá se nesouhlasit....

2. rADo | 10.10.2005, 8.33

Pleteš se. Lépe sémantický a zpracovaný web než hulan.cz/blog neexistuje. A vysoká horní grafika? No a co. To, že se to jakémusi teenagerovi Snížkovi nelíbí, a bazíruje na jednom tuctovém designu, který je na tomto webu i miliónech dalších, to je zcela irelevantní. Co třeba toto? http://www.csszengarden.com/?cssfile=/182/182.css&page=0 ;-)

3. rADo | 10.10.2005, 8.35

PS: ale jinak dobrý pokus jak si zvýšit čtenost tohoto plátku. Komentovat nejlepší a nejavštěvovanější weblog v ČR prostě musí každý outsider, návštěvností i znalostmi ;-)

4. Roland | 10.10.2005, 9.12

Huláne, to fakt nesnesete žádnou kritiku? Martin je podle mě na použitelnost docela odborník, ale pro vás to je další tuctový teenager (možná také zapšklý zmrd, jak jste nazval whitwu), hlavně že VY jste samozvanou celebritou...

Martine, máš samozřejmě pravdu. Mě osobně se design líbí, práce Ivany Bednářové se mi líbí a mám rád ten "old school" styl, ale ty pomerenače se k Hulánovi prostě nehodí.

Poznámka k Hulánovi: Klidně vám to řeknu do očí, stačí se ozvat.

Poznámka k Martinovi: Omlouvám se za odbočku.

5. Libor Chaloupka | 10.10.2005, 9.29

Vážený pane Nejúžasnější Huláne - Vaše arogance a egocentrismus se limitně asi blíží nekonečnu :?) opravdu mě rozesmíváte, nabubřelejšího "téměřmagistra" na .cz internetu neznám, a teď, po Vašem "rádobyredesignu", který se mnohým lidem nelíbí (např. mně), kolem SEBE kopete na všechny strany, urážíte naprosto všechny, kteří si dovolili cokoliv napsat ... s tím, že jim elegantně podsouváte i patřičné SEO důvody (linkbuilding na "nejnavštěvovanější .cz blog", ostatně nemlich stejnout techniku používáte Vy, není-liž pravda?) ... je mi Vás snas líto, ano, upřímně Vás lituji, jste pravděpodobně ještě více zamindrákovaný jedinec, než jsem si myslel ...
p.s. omlouvám se Martine, musel jsem si ulevit ...
p.p.s. ještě k mé osobě - nejsem uhrovitý teenager (jsem stejně starý jako R.H.), výšku se zaměřením na IT jsem úspěšně dokončil (ačkoliv se titulem Ing. nemusím nikde ohánět jako jiní :?), blog nemám žádný - přesto si nepřipadám jako nicka a outsider. A ještě jedna noticka pro Radka Hulána - neříkejte mi, že Vám s tímto Vašim přístupem (arogance a ješitnost až na půdu) a způsobem komunikace nedal "nějaký zástupce plebs z Poldovky, o nejž by jste si ani neopřel kolo, ještě přes držku" ? to bych se hodně divil ...

S pozdravem a přáním hezkého pondělního dne plného [hulanSEOflames] / a my mu na to všichni skočili, achjo ... Libor Chaloupka a.k.a. Vráťa

6. Hellish | 10.10.2005, 9.37

To se mi snad ani nechce věřit, že pan Všechnovím Všechnoznám si plete použitelnost a sémantiku...

Sémanticky je na tom váš web skutečně výborně, ale co se týče použitelnosti, musím naprosto souhlasit s Martinem.

7. Pavel Kout | 10.10.2005, 10.02

[2] Radku, jestli zrovna Martina nazýváš outsiderem, pak dokazuješ, že jsi v téhle branži lama co pořádně neví, která bije. Tohle je už dost silná káva, nemyslíš?

Na téma redesignu tvého weblogu vyšlo o víkendu relativně hodně článků, ale Martinův je opravdu nejlepší. Ačkoliv nemusím souhlasit úplně se vším, připadá mi nejobjektivnější a přesně pojmenovává problémy.

Přestaň, prosím, zdůvodňovat redesign tím, že potřebuješ zapůsobit na klienty - kdybys to chtěl skutečně udělat, tak by ten design vypadal úplně jinak (tak, jak popisuje Martin), nechlubil by ses jím (obchodníka musí zajímat názor zákazníků, nikoliv kolegů) a přestal bys s agresivitou vůči ostatním (především kritikům), abys klienty nevyplašil hultvátským chováním.

A nezapomeň, že nejčtenější ještě zákonitě neznamená nejlepší - Blesk je možná nejčtenější, ale je to jeden blábol vedle druhého.

8. rADo | 10.10.2005, 10.33

[7] konkrétní? Blábol typu "Grafika není podřízena zaměření a obsahu webu" je .. blábol ;-) Můj webje navržen dokonale, i když si řada nicotných outsiderů bude psát na svých nicotných webících něco jiného. Je to závist a nenávist k těm lepším a úspěšnějším.

Třeba design (a tím nemyslím jen grafiku) tohoto webu je šílenost. NOrmální nudná tuctovost. Pseudomoderní nuda.

Ale chápu motiv :-) Zde je:
http://hulan.cz/blog/item/good-old-ultraviolence

9. rADo | 10.10.2005, 10.36

PS: jen na okraj, řada klientů se na mě obrací právě proto, že hulan.cz/blog je skvěle navržen a skvěle použitelný. Až to takto budete umět, můžete se ozvat. Primitivní nic, jako je tento web, dokáže udělat každý, ale skutečný web, to je jiná :-))

Závist a nenávist malomocných a slabých...

10. Jirka Dvorak | 10.10.2005, 10.55

Predem se omluvam za vulgarity, ale musim to rict, i kdyz budu asi prirovnan k necemu velmi podradnemu :). Hulane si normalni egoisticky idiot a doufam ze ti jednou nekdo za ty tvoje kecy rozbije drzku!!! Jo a jeste jedno, nejnavstevovanejsi (podle tebe) jeste neznamena kvalitni. Na Novu se taky diva vetsina a pritom jeji uroven stoji za hovno.

11. Libor Chaloupka | 10.10.2005, 10.56

[8] & [9] & 4 zrADo - p.p.s. jste egocentrickej ubožák, nic vic ... jak už bylo psáno mnohde jinde, Vaše společenské IQ je někde hodně nízko, umíte lidi s jiným názorem jenom urážet .. s pozdravem a přáním ještě více ubohosti ve Vaší hlavě (mozek by se evidentně choval jinak)

12. Pavel Kout | 10.10.2005, 10.57

[8] "Good Old Ultraviolence"

Vůbec nechápu, proč se tam opět navážíš do Honzy? To, co řekl, si myslím také a napsal jsem to i ve svém komentáři, který opět nebyl zveřejněn (nejspíš uzel na drátech a vůbec k tobě nedorazil).

Dovolím si ocitovat jeden výklad (Slovník cizích slov pro nové století, Dialog 2003):

"demagogie - využívání zkreslených zjednodušených argumentů, působících zejména na city a předsudky, k ovlivňování jednotlivců a skupin"

Je zřejmé, že jakkoliv navenek opovrhuješ masami a lůzou Matrixu, nemůžeš bez nich existovat. Získal sis je arogancí, osobními útoky, vulgaritou a demagogií, a proto s tím teď nemůžeš přestat. Je to tě celkem líto, protože v soukromí se s tebou dá občas normálně a dobře popovídat.

[9] "Třeba design (a tím nemyslím jen grafiku) tohoto webu je šílenost."

No vidíš, a mě třeba zrovna sedí, protože se dobře čte a není tady nic rušivého, co by při tom čtení odvádělo mou pozornost. (Ostatně zrovna na tenhle problém jsem tě upozorňoval v soukromé diskusi. Ale je to subjektivní názor, samozřejmě.)

13. Libor Chaloupka | 10.10.2005, 11.12

[12] já myslím, že to není třeba už ani kommentovat - můj příspěvek do diskuse u "Good Old Ultraviolence" taktéž vložen nebyl, sic v něm vulgarita nebyla ani jedna ... ale co naplat, rvát žíly si kvůli takovýmu nadutcovi nebudu :?) ostatně, myslím, pokud někdo napíše na svém blogu (o svém blogu) ... "Když nejnavštěvovanější, nejkomplexnější a nejvýznamnější weblog v ČR udělá redesign, bezvýznamní outsideři musí komentovat a linkovat. Očekává se to.", svědčí to o jeho osobě víc než cokoliv jiného. Howgh.

14. Jirka Ch | 10.10.2005, 11.18

Já si občas říkám, že když sedá blogger, ale asi jakýkoliv autor, ke klávesnici, že by své osobní ego měl vydělit tak 5ti. U některých jedinců bych přimaloval pár nul...

15. llook | 10.10.2005, 11.33

Hele rADo, když je to weblog, tak to je asi na Toplistu omylem špatně zařazený, ne? ;)

Mě se obvykle kýč líbí, ale tenhle design mi nějak nesedne - toho kýče je tam až moc. Je to jen můj názor, grafik nejsem a nechci být, takže nemám co závidět.

Ještě víc se mi nelíbí reakce na kritiku, kde jsou odborníci označeni za závistivce a laický názor je považován za bezcený (pokud to teda nechválí). Že nerozumím grafice je asi fakt, ale dobře rozumím tomu co se mi líbí a co se mi nelíbí.

16. llook | 10.10.2005, 11.36

[11] "společenské IQ"
Asi máte na mysli EQ...

17. Libor Chaloupka | 10.10.2005, 11.43

[16] / samozřejmě, to byl úblb díky okamžité nutnosti napsat pár slov :?) btw, EQ je kvocient empatie nebo jinak?
p.s. zná někdo Radka Hulána osobně? Chová se v reálu stejně nadutě jako na svém blogu?

18. Daniel Srb ben Abraham | 10.10.2005, 13.04

Nabizi se moznost tohoto jedince ignorovat, kazdy prispevek o nem je dle meho nazoru presne to, ceho chtel docilit at uz vedome nebo ne.

Nabizi se dve moznosti vysvetleni tohoto ukazu: bud ma opravdu EQ limitne se blizici nule nebo je to bezskrupulozni dobytek, ktery naopak moc dobre vi, co a proc dela. Pravda bude asi nekde uprostred. V kazdem pripade bych se na to vyprd.

Martinu Snizkovi dekuju za tento bezpredmetny blabol, z ktereho jsem se, na rozdil od RH, neco dozvedel.

Skoda ze se diskuze odehrava podle scenare RH a ne k tematu clanku, ktere je mnohem zajimavejsi nez cely RH (psychologii nestuduju, zato webdesign me zivi)

19. whitwa | 10.10.2005, 13.16

Není někdo tu psychiatr? Docela bych povolal na pana Mgr. ředitele planety Hulána sanitku s odvozem na psychiatrii.

20. Pavel Kout | 10.10.2005, 13.27

[19] Pokud budete s Radkem diskutovat na úrovni invektiv, pak vás dostal přesně tam, kde vás chtěl mít. Berte to PLS pouze jako přátelské upozornění... :-)

21. Libor Chaloupka | 10.10.2005, 14.00

4 Pavel Kout - to mi je jasné, ostatně, já si stejně myslím, ze tohle byl záměrný SEOflame; na druhou stranu, občas se stane, že musím reagovat a ani já se neoprostím leckdy invektiv, obzvláště po té, co jeden namistrovanej mezulán začne urážet a osočovat ostatní lidi, kterých si navíc v mnohých případech vážím, a to bez ohledu na jejich věk / počet zakázek / akad. titul / stav konta / počet návštěvníků jejich weblogu ...
p.s. sic jsem výsostný kliďas, věcná diskuse však s Radkem Hulánem možná není, obzláště pokud jeho základní a výchozí premisa spočívá v tom, že všichni, kdo s ním nesouhlasí jsou apriori "zmrdi, uhrovatí zavistiví teenageri, zapšklí mladíci, co nic nedokázali, popř. nuly" ... na takové borce platí pouze jeden protiargument - Radku Huláne, jste chudák, názor na Vás / obraz své osoby si utváříte především sám a spirála vaší ješitnosti a egocentrismu se rozjela už trošku moc. Pohlaďte si své zraněné ego zamindrákovaného chlapečka, který neustále musí vyřvávat do světa, že je nejlepší (hodně subjektivní dojem). S pozdravem .. po dobrém obědě, vzhůru do práce :)

22. Pavel Kout | 10.10.2005, 14.15

[21] Nesouhlasím. Seberte herci publikum - propadne depresím a bude klid (přinejhorším pak příslušné ministerstvo otevře nový institut, což za tu špetku pokoje a uspokojení potřeby seberealizace možná stojí).
Nicméně chápu potřebu reagovat na lži - sám tento vnitřní boj svádím téměř denně.

23. migon | 10.10.2005, 14.24

No ja budu reagovat z druhe strany. A vubec na Mr. Hulana. Ano lidi jako on jsou, me ale uz prestala stvat ta jeho vsevse póza. To jste si taky nezvykli? Mnohem vic me stve to filtrovani komentaru.., ale budiz je to jeho blog at si s nim dela co chce.

Ten novy design se ne rozhodne nelibi vic a prijde mi to splacane, ale ze by to bylo vylozene hnusny to ne.
Ale Mr. Snizek vim, ze budu odsouzen, ale na co je Vam ta pouzitelnost, pristupnost a ja nevim kde jaka kravina, kdyz to nevypada dobre... vim ze se to nevylucuje ale pravdou je, ze to prave ruku v ruce nechodiva, tim myslim casto. Bud ste grafik a delate pekny weby i kdyz treba validni a nebo ste guru na pristupnost a pak proste neumite grafiku. Spousta jinych dela jiste kompromisy.

24. Hellish | 10.10.2005, 14.43

Migon - To se vůbec nevylučuje. Když dělá grafik návrh ruku v ruce s někým, kdo rozumí použitelnosti, dá se udělat pěkný a použitelný design.

Realita je, že většina odborníků na použitelnost grafici nejsou a pro své weby volí jednoduchou ale dobře použitelnou koncepci.

Je to logické - pěkná originální grafika vás zaujme maximálně tak na jednu minutu. Dále už vás zajímá obsah webu a jak se na něm orientovat. Proto je lepší volit jednoduchý použitelný web než originální moderní, ale naprosto nepoužitelný design.

Originální a pěkná grafika má tu výhodu, že dokáže "zaujmout na první pohled". Výhody dobře použitelného webu oceníte až po chvíli, kdy jej používáte (takže návštěvník může odejít dřív, než má šanci to ocenit). Proto je nejlepším řešením, jak už jsem řekl, spojit obojí dohromady (pěkný design a použitelnost). Když to ale nejde, nebo nejsou prostředky, má použitelnost absolutní přednost před grafikou.

25. jilm | 10.10.2005, 14.50

Já bych řekl, že lidé neočekávají pěkné weby, ale prostě přehledné. Na web člověk obvykle nejde okukovat logo a animace, ale za nějaký účel, za obsahem. Pokud tedy není samotným obsahem právě grafika. Google by mohl být považován za zastaralý a ošklivý, ale přesto je právě takový, jaký má být.

26. Jan Brašna | 10.10.2005, 15.04

[12] Proč? Protože nemá nic jiného, čeho by se chytil. Je to typycká Radkovo mediální přestřelka, kterou dělá tak rád, aby se párkrát za rok vybil (asi už mu taky hučí). To, že se opírá do mě je jen pro to, že nemá nic jiného, čím by cokoliv argumentoval, jen svůj pocit nadřazenosti (a tím se "per se" argumentuje relativně špatně, pokud cíl nejsou buď "tupé masy" nebo "lopaty z poldovky", ale právě ti jeho vyzvidhovaní lidi s IQ 130+). Už jsem se vyjádřil jak u plaváčka, tak u whitwy...

27. Martin Snížek | 10.10.2005, 15.30

Ha, tolik komentářů jsem opravdu nečekal :-)

Děkuji všem, kteří se mě zastali, potěšilo mě to :-) Zároveň bych ale podle návrhu Pavla Kouta rád "vzal herci publikum" [22] -- od této chvíle již prosím nepište o osobě Radka Hulána. Příspěvek není o něm, chtěl jsem jen nakousnout problém, na co všechno by měl být brán ohled při tvorbě webové grafiky. V tomto ohledu byl zajímavý jeden komentář, na který bych rád zareagoval:

[23] Nesouhlasím s tím, že nevznikají graficky pěkné a zároveň použitelné weby. Podívejte se třeba na práce Symbia, Pavla Kouta, Vítka Dlouhého a dalších. Jde jen o to, snažit se o kvalitu a nevymlouvat se, že to nejde.

28. ALeS | 10.10.2005, 16.57

[17] ANo, znam ho osobne uz asi 15 let. A vzdy to byl idiot.

29. Leo | 10.10.2005, 18.50

"ANo, znam ho osobne uz asi 15 let. A vzdy to byl idiot."

V tom pripade sup s nim do politiky. Leo

30. Pachollini | 10.10.2005, 19.03

[2] <li class='mini'>|</li> v menu mi zrovna jako vrchol sémantiky nepřipadá.

31. Jan HejTi Šedo | 10.10.2005, 20.24

Co jsem přečetl pár přízpěvků - skoro se mi zdá, že Radkovi Hulánovi nešlo ani tak moc o předělání grafiky, jako o to, aby se o jeho webu žhavě diskutovalo a případně to hodilo nějaké zpětné odkazy (ostatně něco podobného už tu již dříve bylo, takže by to od něj nebylo poprvé...).

S tímto článkem se zatím asi stotožňuji nejvíc. Možná to bude tím, že se zajímám spíše o informační architekturu než grafiku webů. Na grafice opravdu zas až tak nezáleží jak si mnoho lidí myslí - viz např. Yuhův weblog... Samozřejmě to už je trochu extrém a ne že bych ho doporučoval.

PS: Svůj životopis sice nemám nastylovaný, ale zatím jsem k tomu nenašel čas. Mám ale v plánu ho nastylovat, když to uznám za vhodné. Pro puntíčkaře: informační architekturu tam také nemám nejlépe zvládnutou.

32. Ošklivý sup | 10.10.2005, 20.48

Na weblog HUlan nechodim, idkyz je furt na weblogy.cz neco. Sem zajdu rad.A neni to grafikou. Takze pak je otazka, co jineho je na webu duleziteho jeste a imho vic nez vzhled? :)
Takovej pekne priklad dalsiho dobreho webu je Yuhuu,... kdo tam sel kdy kuli grafice nebo naopak kuli ni tam prestal chodit?

.. to je jen reakce na to hloupe srovnani grafiky blogu Snizka a Hulan,...

33. Pavel | 11.10.2005, 12.26

teda tolik humbuku kvuli změně jednoho webu. Ono kdyby se nic nekomentovalo co by pan superHulan delal?

Kaslete na net a jdete ven... ono neni nad skutečnou realitu...

34. Tomas J Stehlik | 14.10.2005, 23.51

Niekedy sa ani neviem dosmiať, keď pozerám na väčšinu tých úbožiakov, ktorí krásne skáču podľa toho ako Radek píska, a nedochádza im, že ho web design neživí.

Kedy konečne pochopia to, čo dobre vystihol Avatár Meher Baba:
"Keď si o mne myslíte, že som Boh, choďte a každému hovorte 'Meher Baba je Boh'. Keď si o mne myslíte, že som Diabol, choďte a každému hovorte 'Meher Baba je Diabol'. Dôležité je len to, že na mňa stále myslíte."
<http://meherbaba.sk/>

35. Jan Brašna | 15.10.2005, 14.30

[23] Já si nemyslím, že není možné skloubení - je to hodně vidět na různých britských či amerických tvůrcích na volné noze, které známe i zde (Bowman, Cederholm, Shea, Moll, Inman, Clarke, Hicks...) - všichni jsou mixem odborníků na sémantiku, ergonomii, informační architekrutu, vizuální i technickou část atp., takže to problém být nemusí.

36. Karaya1 | 16.11.2005, 17.26

Chtěl bych se vyjádřit k tolik diskutovanému problému grafiky webů. Nejsem sice profík, ale jako uživatel Internetu a občasný webdesigner k tomu snad mám co říct.

Na prvním místě u webu hodnotím obsah. Když se pořádají jakési „grafické orgie“, proč ne, rád se podívám na hezky udělaný web. Pokud ale jeho obsah je roven nule, resp. tam je jenom proto, aby autor mohl ukázat, jak hezkou grafiku umí udělat, je to pro mě dosti ... podivné. Na druhou stranu, pokud web oplývá informacemi vysoké hodnoty, vůbec po něm nepožaduji, aby byl nějak přehnaně graficky zpracován, spíše naopak - mnohdy to při čtení ruší. Koukněte třeba na http://home.att.net/~jbaugher/ - mnoho lidí nad ní může ohrnout nos pro její jednoduchost, ale podle mého názoru na netu nenajdete lepší zdroj o amerických letounech...

Samozřejmě, ideální je kombinace obého, ale spíše než graficky hezký a informačně prázdný web preferuji pravý opak.

37. Squad_Leader | 2.1.2007, 16.58

[12]
Pro Pavla Kohouta:
Tak vidíte. Používáte MAC, nesouhlasíte plně s rADem a náhle se Vaše komentáře neobjevují na jeho webu a to i přes tu skutečnost, že se dobře znáte. Asi si Vás zařadil do jedné ze škatulek.

38. Pavel Kout | 3.1.2007, 2.43

[37] Nicméně žiju, navíc velmi spokojeně. Hezký rok 2007.

39. skutik | 16.7.2007, 14.55

Ha ha, tak nevím proč si ulHán dává na svoje stránky reklamu na "outsidery, malomocné a slabé...", právě jsem na titulce jeho parodie na "web" shlédnul video-reklamu na H1.cz, kde mimo jiné účinkuje autor tohoto webu, to uz je teda hrubý pokrytectví :D Bavím se královsky :D

Přidat komentář

Diskuse již není aktuální, další komentáře tedy není možné přidávat. Pokud mi i přesto chcete sdělit svůj názor na článek, kontaktujte mě.

© Martin Snížek 2005-2022.   ISSN 1802-2103.