O mně     Twitter

ARCHIV – tento článek je již staršího data. Doufám, že mnoho myšlenek v něm je stále platných, avšak některé informace již mohou být zastaralé.  

Optimalizace kalkulačky na webu Direct pojišťovny

15.6.2009

Má prezentace z klubu WebTop100 pořádaného 11.6.2009.

Má prezentace se týkala konkrétního případu optimalizace webu, kdy jsme se v Directu snažili (a stále snažíme) zvýšit konverzní poměr webu vhodnými úpravami kalkulačky, která slouží pro úvodní spočítání ceny pojištění.

Rád si přečtu vaše případné komentáře.

8 komentářů od čtenářů

 

Přidat komentář

1. Martin | 15.6.2009, 11.49

Tak jsem si tu kalkulačku schválně zkusil. Nejen že na mě padají errory ve stylu „Reqest error, status : 302 Moved Temporarily Message: undefined“, ale také musím zadávat údaje, které na výpočet nemají vliv. Navíc nelze kalkulačku zresetovat, pořád si někde pamatuje zadané nesmysly. Tak tohle se vám moc nepovedlo.

2. Jan Menšík | 15.6.2009, 12.21

  1. Kaledář u datumu narození ukazuje roky 3909 atd.
  2. Formulář nepřijme PSČ ve formátu „XXX XX“.
  3. Proč musím vyplňovat nesmyslná pole jako „Druh paliva“.
  4. Nakonec na mně vyskočíá chyba a není možné se vrátit zpět na formulář.

3. Martin Snížek | 15.6.2009, 13.06

Aha, koukám že jsem zapomněl napsat, že ta optimalizovaná verze není ještě na webu :-) Z té prezentace to asi není tak zřetelné.

4. panjan | 15.6.2009, 13.12

  • najvacsiou chybou kalkulacky je podla mna skutocnost, ze pre vypocet ceny vyzadujete mnozstvo poli, ktore nesuvisia s vypoctom, osobne som cakal kalkulacku s rychlym vypoctom ceny poistenia, toto je skor dlhy formular ktory nemam chut vyplnat…
  • sposob ovladania kalendarikov je menej intuitivny, hlavne co sa tyka volby spravneho roku narodenia, treba chvilku pomaturovat
  • na urcite hodnoty sa kalkulacka pyta dva krat (rok vyroby vozidla)
  • pri volbe znacky automobilu by mohlo fungovat ovladanie cez pismena, t.j. mam auto znacky skoda, tak stlacim „S“, a automaticky ma to hodi na znacku zacinajucu na dane pismeno
  • odozva stranky sa mi zda dlha

5. Martin | 15.6.2009, 13.38

Tohle mi přijde jako sprosté tahání informací od zákazníků a budování databáze o lidech pro další reklamní účely. Z tolika zadaných údajů lze poměrně přesně zjistit konkrétní osobu! Nevěřím tomu ani zbla.

6. Martin Snížek | 15.6.2009, 13.44

Diskuse o tom, jak udělat tu kalkulačku dobře a ještě lépe, by mohla být velmi a velmi dlouhá, a věřte mi že už jsem jich zažil spoustu :-) Existují ale mnohá omezení, která brání realizaci některých nápadů.

O tom, jak udělat kalkulačku lépe, ale tento spot není, šlo mi v něm spíš o přístup k tomuto problému, jeho uchopení a realizaci úprav podle priorit. Tak se pojďme bavit spíš o tomto, na té kalkulačce se dá najít chyb spousta, ale k ničemu to samo o sobě nepomůže.

7. Roman Appeltauer | 15.6.2009, 14.04

Martine, moc pěkný příspěvek! Je skvělý hlavně jako nástin „best practice“ zejména pro větší firmy, kde se každá chyba vymstí několikrát. Je skvělý i jako roadmapa a seznam bodů, na kterých se dá stavět nový způsob řízení vývoje webových aplikací ve velkých firmách. :-) Ale to je asi taky trochu mimo téma.

8. Václav Štrupl | 15.6.2009, 16.33

Pěkné. Líbí se mi podstata přístupu, který nejde po čiré dokonalosti, ale vždy se snaží dívat na potenciální přínosy v kontextu nákladů (aneb CBA).

Přidat komentář

Diskuse již není aktuální, další komentáře tedy není možné přidávat. Pokud mi i přesto chcete sdělit svůj názor na článek, kontaktujte mě.

© Martin Snížek 2005-2023.   ISSN 1802-2103.