O mně     Twitter

Jak navrhnout dobře použitelná URL

Archiv  16.2.2006, 32 komentářů

Dozvíte se, jak dosáhnout krátkých a jednoduchých URL pro důležitý obsah webu, proč neuvádět v URL kategorii, do které stránka patří, proč používat variantu domény s www na začátku, jak zbavit URL nepotřebných součástí, a poznáte mnoho dalších praktických doporučení pro tvorbu URL.

Interzen 2005

Archiv  13.2.2006, 35 komentářů

Soutěž pro tvůrce webů Interzen by podle mého názoru potřebovala radikální změnu. Měla by se méně orientovat na technickou stránku webu a měla by být zrušena vstupní podmínka validity.

Amazon vede v uživatelské přívětivosti

Archiv  16.1.2006, 9 komentářů

Nejznámější internetový obchod Amazon obsahuje celou řadu zpříjemňujících uživatelských funkcí – např. historii prohlížení nebo rozsáhlou kontextovou navigaci. Díky tomu nemají jeho uživatelé problémy s používáním webu, nakoupí více zboží a web získá lepší umístění ve vyhledávačích.

K čemu je PHP?

Archiv  3.1.2006, 48 komentářů

PHP má nefunční objektový model, chybí mu zabudované komponenty a frameworky a má mnoho dalších nevýhod, které ho diskvalifikují z použití na větších projektech. Své ideální využití nalezne PHP pouze u menších webů.

Focus group se nehodí na testování použitelnosti

Archiv  29.12.2005, 4 komentáře

Focus group se zaměřuje na názory uživatelů, proto se nehodí pro testování použitelnosti. Využití nalezne pouze v prvotní fázi vývoje webu, při specifikaci potřebného obsahu a funkcionality. Pro ověření použitelnosti webu je daleko vhodnější uživatelské testování.

Jednoduchost jako konkurenční výhoda

Archiv  20.12.2005, 11 komentářů

Firma 37signals chápe jednoduchost jako svou hlavní konkurenční výhodu a její aplikace (Basecamp, Writeboard) jsou toho živým důkazem. Proč ale většina softwaru dneška není jednoduchá? A jak vytvořit jednoduchý software?

90 % uživatelů má problémy s nakupováním na webu

Archiv  5.12.2005, 9 komentářů

Podle studie Harris Interactive má 90 % amerických uživatelů webu problémy s nakupováním na internetu. Jako důvody uvádí nejčastěji nepoužitelné chybové hlášky a obtížnou navigaci. Třetina lidí přitom použije web konkurence, pokud narazí na webu na problémy.

Tagy už nacházejí komerční využití

Archiv  30.11.2005, 12 komentářů

Tagy (štítky), jednoduchá slova k označování obsahu uživateli, se z komunitních webů pomalu přesouvají do komerční praxe – během listopadu je zavedl internetový obchod Amazon. Budou je ale uživatelé dostatečně využívat? Nebudou tagy zneužívány spammery? A hlavně, bude to fungovat bez přičinění informačního architekta?

Nalezitelnost informací: největší problém současného webu

Archiv  11.11.2005, 1 komentář

Kniha Ambient Findability naráží na asi největší problém současného webu, kterým je nalezitelnost informací. Úryvek z této knihy, který vyšel na A List Apart, pojednává o faktu, že SEO má stejně blízko jako k marketingu i k informační architektuře. A jak to je s nalezitelností informací u nás a v zahraničí?

Praktické tipy pro copywriting

Archiv  7.11.2005, 17 komentářů

Přečtěte si praktické tipy a postupy, jak napsat kvalitní obchodní text pro web! Dozvíte se například, jak dosáhnout jednoduchosti textu, jak udělat text svěží, jak ho dostatečně zkrátit nebo jak nalézt všechny výhody prodávaného produktu.

< Předchozí     1  …  4,  5,  6,  7,  8,  9      Další >

© Martin Snížek 2005-2019.   ISSN 1802-2103.