Archiv 16.2.2006, 32 komentářů
Dozvíte se, jak dosáhnout krátkých a jednoduchých URL pro důležitý obsah webu, proč neuvádět v URL kategorii, do které stránka patří, proč používat variantu domény s www na začátku, jak zbavit URL nepotřebných součástí, a poznáte mnoho dalších praktických doporučení pro tvorbu URL.
Archiv 13.2.2006, 35 komentářů
Soutěž pro tvůrce webů Interzen by podle mého názoru potřebovala radikální změnu. Měla by se méně orientovat na technickou stránku webu a měla by být zrušena vstupní podmínka validity.
Archiv 16.1.2006, 9 komentářů
Nejznámější internetový obchod Amazon obsahuje celou řadu zpříjemňujících uživatelských funkcí – např. historii prohlížení nebo rozsáhlou kontextovou navigaci. Díky tomu nemají jeho uživatelé problémy s používáním webu, nakoupí více zboží a web získá lepší umístění ve vyhledávačích.
Archiv 3.1.2006, 48 komentářů
PHP má nefunční objektový model, chybí mu zabudované komponenty a frameworky a má mnoho dalších nevýhod, které ho diskvalifikují z použití na větších projektech. Své ideální využití nalezne PHP pouze u menších webů.
Archiv 29.12.2005, 4 komentáře
Focus group se zaměřuje na názory uživatelů, proto se nehodí pro testování použitelnosti. Využití nalezne pouze v prvotní fázi vývoje webu, při specifikaci potřebného obsahu a funkcionality. Pro ověření použitelnosti webu je daleko vhodnější uživatelské testování.
Archiv 20.12.2005, 11 komentářů
Firma 37signals chápe jednoduchost jako svou hlavní konkurenční výhodu a její aplikace (Basecamp, Writeboard) jsou toho živým důkazem. Proč ale většina softwaru dneška není jednoduchá? A jak vytvořit jednoduchý software?
Archiv 5.12.2005, 9 komentářů
Podle studie Harris Interactive má 90 % amerických uživatelů webu problémy s nakupováním na internetu. Jako důvody uvádí nejčastěji nepoužitelné chybové hlášky a obtížnou navigaci. Třetina lidí přitom použije web konkurence, pokud narazí na webu na problémy.
Archiv 30.11.2005, 12 komentářů
Tagy (štítky), jednoduchá slova k označování obsahu uživateli, se z komunitních webů pomalu přesouvají do komerční praxe – během listopadu je zavedl internetový obchod Amazon. Budou je ale uživatelé dostatečně využívat? Nebudou tagy zneužívány spammery? A hlavně, bude to fungovat bez přičinění informačního architekta?
Archiv 11.11.2005, 1 komentář
Kniha Ambient Findability naráží na asi největší problém současného webu, kterým je nalezitelnost informací. Úryvek z této knihy, který vyšel na A List Apart, pojednává o faktu, že SEO má stejně blízko jako k marketingu i k informační architektuře. A jak to je s nalezitelností informací u nás a v zahraničí?
Archiv 7.11.2005, 17 komentářů
Přečtěte si praktické tipy a postupy, jak napsat kvalitní obchodní text pro web! Dozvíte se například, jak dosáhnout jednoduchosti textu, jak udělat text svěží, jak ho dostatečně zkrátit nebo jak nalézt všechny výhody prodávaného produktu.
© Martin Snížek 2005-2023. ISSN 1802-2103.